9001340012 |
Introducció a la neurociència aplicada a l'educació |
2018-2019 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
22/2/2019 - 10/5/2019 (30 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
ICE de la Universitat Autònoma de Barcelona
|
| |
|
|
| |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
105
|
| |
Descripció i Metodologia: |
Aquest curs pretén apropar els darrers avenços en neurociència cognitiva, els quals permeten conèixer amb major detall quins factors determinen els processos d’aprenentatge i plasticitat cerebral, a l’àmbit educatiu. En aquest curs introductori sobre neurociència s’aprofundirà en comprendre el funcionament del cervell, les etapes de desenvolupament i maduració del sistema nerviós i la neurobiologia de l'aprenentatge. D'altra banda, s'analitzarà la importància de l’atenció, la motivació i les emocions en el disseny de metodologies pedagògiques. Tanmateix es posarà èmfasis en la relació entre el desenvolupament de les funcions executives i la relació entre el cos i la ment. L’objectiu del curs és exposar algunes claus sobre la recerca en neurociència educativa per tal de millorar la pràctica pedagògica a l’aula, procurant oferir experiències d’aprenentatge que promoguin i respectin el desenvolupament del cervell.
|
| |
Objectius |
· Conèixer l’organització del sistema nerviós.
· Aprendre les principals etapes que s’esdevenen en el desenvolupament del cervell.
· Identificar els principals factors que intervenen en els processos d’aprenentatge i memòria.
· Aprendre a interpretar articles científics en el camp de la neurociència educativa.
|
| |
Continguts |
· Breu introducció sobre la neurociència educativa.
· Neuroanatomia, organització del sistema nerviós i comunicació neural.
· Desenvolupament i maduració del cervell.
· Aprenentatge, memòria i plasticitat.
Atenció.
Emoció.
Motivació i curiositat
Metodologia.
- Lectures de material i articles.
- Visualització de vídeos i casos pràctics.
- Realització d’activitats.
- Participació al fòrum.
- Debat i discussió amb les persones assistents del curs.
|
| |
Avaluació |
Entrega d'activitats
|
| |
Requisits de certificació |
Aquesta activitat està reconeguda com a Formació Permanent del Professorat pel Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.
Per tenir dret al certificat s’hauran de fer totes les activitats plantejades i caldrà la valoració positiva del personal formador quant a l'aprofitament de l'activitat.
|
| |
E-mail |
ga.ice@uab.cat
|
| |
|
|