Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
9001340012   Introducció a la neurociència aplicada a l'educació
2018-2019   Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   22/2/2019 - 10/5/2019 (30 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   ICE de la Universitat Autònoma de Barcelona
  
  
  
  
Cost matrícula (Euros)   105
  
Descripció i   Metodologia:   Aquest curs pretén apropar els darrers avenços en neurociència cognitiva, els quals permeten conèixer amb major detall quins factors determinen els processos d’aprenentatge i plasticitat cerebral, a l’àmbit educatiu. En aquest curs introductori sobre neurociència s’aprofundirà en comprendre el funcionament del cervell, les etapes de desenvolupament i maduració del sistema nerviós i la neurobiologia de l'aprenentatge. D'altra banda, s'analitzarà la importància de l’atenció, la motivació i les emocions en el disseny de metodologies pedagògiques. Tanmateix es posarà èmfasis en la relació entre el desenvolupament de les funcions executives i la relació entre el cos i la ment. L’objectiu del curs és exposar algunes claus sobre la recerca en neurociència educativa per tal de millorar la pràctica pedagògica a l’aula, procurant oferir experiències d’aprenentatge que promoguin i respectin el desenvolupament del cervell.
  
Objectius   · Conèixer l’organització del sistema nerviós.
· Aprendre les principals etapes que s’esdevenen en el desenvolupament del cervell.
· Identificar els principals factors que intervenen en els processos d’aprenentatge i memòria.
· Aprendre a interpretar articles científics en el camp de la neurociència educativa.
  
Continguts   · Breu introducció sobre la neurociència educativa.
· Neuroanatomia, organització del sistema nerviós i comunicació neural.
· Desenvolupament i maduració del cervell.
· Aprenentatge, memòria i plasticitat.
Atenció.
Emoció.
Motivació i curiositat

Metodologia.
- Lectures de material i articles.
- Visualització de vídeos i casos pràctics.
- Realització d’activitats.
- Participació al fòrum.
- Debat i discussió amb les persones assistents del curs.
  
Avaluació   Entrega d'activitats
  
Requisits de  certificació   Aquesta activitat està reconeguda com a Formació Permanent del Professorat pel Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.
Per tenir dret al certificat s’hauran de fer totes les activitats plantejades i caldrà la valoració positiva del personal formador quant a l'aprofitament de l'activitat.
  
E-mail   ga.ice@uab.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent